Som regel har vi ikke noget problem med at give vores mening til kende og dele den overalt, hvis vi har været utilfredse med en service. Men hvor ofte skriver du en god anmeldelse, når du har fået en rigtig god service? 

Du kan faktisk være med til at gøre en stor forskel for små virksomheder, der er meget afhængige af at få nogle gode anmeldelser på nettet. 

Det kan enten være at give dem en anmeldelse på Google, Facebook eller evt. på TrustPilot (hvis de bruger denne service). F.eks. bad Stop-Algerne.dk sine kunder om at give deres mening til kende på Google, det kom der 27 anmeldelser ud af, og alle gav firmaet 5 stjerner. 

Det har betydet super meget for denne lille virksomhed. Ikke nok med at der er kommet ekstra mange henvendelser direkte fra Google, deres Google annoncering er blevet billigere, fordi Google kigger på hvor populær din virksomhed er. 

Jo mere relevant et resultat brugeren får i Google, jo mere er Google tilbøjelig til at have din virksomhed som nummer 1. Men vær sikker på, at du anmelder det rigtige firma, for evt. dårlige anmeldelser kan ikke slettes af firmaet, hvis de er forkerte. 

Det er kun dig, som har lavet anmeldelsen, som kan gå tilbage og rette. Positive anmelderser gør en forskel for virksomheder, men du kan også hjælpe andre ved at dele de dårlige oplevelser. 

Det giver sig selv, at en dårlig anmeldelse ikke hjælper firmaet, men det hjælper andre, der leder efter en vare eller serviceydelse med at tage den rigtige beslutning. Så hvorfor ikke give sin mening til kende?